Wat is Klarna?

 

Klarna is een afbetalingsfunctie waarmee u uw bestelling in 3 gelijke termijnen kunt betalen. De eerste betaling wordt gedaan wanneer u uw bestelling plaatst, de resterende 2 betalingen worden elke 30 dagen gepland.

 

Klarna is eenvoudig is gebruiken net zoals de andere bekende betaalmethodes. Kies Klarna als uw betaalmethode en u wordt doorgestuurd naar de Klarna-website om u te registreren en betalingsgegevens op te geven.

 

Je moet voldoen aan bepaalde vereisten om in aanmerking te komen. Als je Klarna eerder hebt gebruikt, logt u gewoon in op jouw Klarna-account.

Met Klarna heeft u de flexibiliteit om in 3 gelijke termijnen elke 30 dagen te betalen. Er is geen rente en geen extra kosten als je op tijd betaalt. Betalingen worden automatisch uitgevoerd of je kunt op elk gewenst moment inloggen via Klarna-app https://www.klarna.com/nl/klarna-app/ om een betaling te doen. Je kunt ook jouw bestellingen bekijken en accountgegevens beheren nadat de bestelling is verwerkt in de Klarna-app.

 

Klik hier https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ voor meer FAQ's over Klarna!

 

Wat gebeurt er als ik Klarna niet op tijd kan betalen?

 

Als je met het plan 'Betaal in 3 termijnen' hebt betaald, probeert Klarna automatisch de twee termijn te innen van jouw rekening of creditcard die je bij het afrekenen hebt opgegeven. Als de betaling niet op de geplande vervaldatum kan worden geïnd, probeert Klarna 7 dagen later nog eens automatisch de betaling te innen en nog eens 7 dagen later. Als de laatste betaalpoging mislukt, voegt Klarna het mislukte bedrag toe aan het laatste termijn.

 

Laatste termijn:

Klarna probeert automatisch de laatste termijn te innen van jouw rekening of creditcard die u bij het afrekenen hebt opgegeven. Als de betaling niet op de geplande vervaldatum kan worden geïnd, probeert Klarna 7 dagen later nog eens automatisch de betaling te innen en nog eens 7 dagen later. Als de betaling voor de laatste termijn mislukt, geeft Klarna een overzicht van het volledige openstaande orderbedrag, dat 15 dagen later betaalbaar wordt.

 

Er kunnen kosten of rente in rekening worden gebracht voor te late en/of gemiste terugbetaling(en). Jouw kredietscore wordt niet beïnvloed door het gebruik van Klarna's 'Betaal in 3 termijnen'-product, zelfs als je niet op tijd hebt betaald. Als je echter niet betaalt, bent je in gebreke en kunt je de service in de toekomst mogelijk niet meer gebruiken. Als je niet betaalt voor de aankoop kan Klarna een extern incassobureau inschakelen om

als laatste redmiddel eventuele openstaande bedragen te innen.

 

Zie ik direct een afschrijving van Klarna op mijn bankrekening?

 

Klarna int alle betalingen voor jouw Skechers-bestelling. Wanneer je een bestelling plaatst op Skechers.nl , houdt Klarna tijdelijk het bedrag vast voor de eerste gesplitste betaling. Zodra je bestelling is verzonden, wordt de tijdelijke blokkering omgezet in een daadwerkelijke afschrijving.

 

Als er echter een fout optreedt tijdens het afrekenproces en je  geen orderbevestiging ontvangt

van Skechers.nl wordt de tijdelijke blokkering automatisch na één uur vrijgegeven. Houd er rekening mee dat de tijd kan variëren, afhankelijk van de interne verwerkingsprocedures van de bank. Er kunnen extra blokkeringen optreden als je de bestelling opnieuw probeert te plaatsen na een mislukte transactie.

 

Als je nog vragen hebt over Klarna-transacties op jouw bankrekening, neem dan contact op met Klarna voor meer informatie.

 

Hoe retourneer ik een artikel dat ik met Klarna in termijnen heb gekocht?

 

Als je van gedachten bent veranderd, kunt je de artikel(en) retourneren. Houd er rekening mee dat we geen retourzendingen in de winkel accepteren voor online bestellingen. Skechers.nl bestellingen die met Klarna zijn betaald, moet per post worden geretourneerd om een terugbetaling te ontvangen naar de oorspronkelijke betaalmethode.

 

Controleer of jouw retourzending voldoet aan ons retourbeleid hier https://www.skechers.nl/help-center.html. Klarna wordt op de hoogte gesteld van jouw

retourzending en verwerkt de juiste terugbetalingen. Log in op jouw Klarna-account en selecteer "Retourzending melden" om jouw  afschrift te pauzeren. Klarna past het factuur aan zodra de retourzending is verwerkt.

 

Wanneer worden mijn artikelen geleverd als ik betalingen in termijnen gebruik met Klarna?

 

Klarna-bestellingen worden geleverd volgens onze standaard verzendtijd nadat de bestelling online is voltooid.

 

Wat gebeurt er als ik een gedeeltelijke terugbetaling krijg en hoe beïnvloedt dat mijn Klarna-betalingen?

 

Als de gedeeltelijke terugbetaling groter is dan het resterende saldo van jouw bestelling, wordt het terugbetalingsbedrag gecrediteerd op de oorspronkelijke betaalmethode.

 

Als de gedeeltelijke terugbetaling kleiner is dan het resterende saldo van jouw bestelling, wordt het bedrag afgetrokken van het openstaande saldo en gelijkmatig verdeeld over de resterende betalingen.

 

Je kunt eventuele updates van uw betalingsplan bekijken in de Klarna-app https://www.klarna.com/nl/klarna-app/.

 

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat gebeurt er met mijn afschrift?

 

Je hoeft het pas te betalen als de bestelling hebt ontvangen. Stuur een e-mail naar de klantenservice https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ voor een update over de levering. Zorg ervoor dat je inlogt op uw Klarna-account en "Meld een probleem" om de rekening te pauzeren totdat je de bestelling hebt ontvangen.

 

Mijn Klarna-afschrift is onjuist. Wat moet ik doen?

 

Als het afschrift niet overeenkomt met de bestelgegevens, stuur dan een e-mail naar de klantenservice https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ om jouw afschrift te laten corrigeren. Zorg ervoor dat je inlogt op jouw Klarna-account en "Meld een probleem" om de rekening te pauzeren totdat de gegevens zijn gecorrigeerd.